Правила прийому учнів до школи
Правила прийому дітей до 1 класу
Терміни подачі документів для вступу учнів до 1-го класу: з 1 лютого до 30 травня.
Основними нормативно-правовими актами, що регулюють питання зарахування дітей до загальноосвітнього навчального закладу є:
- Закон України «Про загальну середню освіту»;
- Положення про загальноосвітній навчальний заклад (пп.18-26);
- Наказ МОНУ від 07.04.2005 №204 «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів»
Відповідно до статті 18 Закону України "Про загальну середню освіту" зарахування дітей до першого класу початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів державної та комунальної форми власності (у тому числі ліцеїв, гімназій, колегіумів, коледжів, що містять у своїй структурі школу І ступеня) здійснюється на безконкурсній основі.
Відтак, проведення тестувань, вступних випробувань, співбесід, інших заходів, що мають на меті встановлення відповідності рівня підготовки дитини до школи, не допускається.
Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування закріплюють за загальноосвітніми навчальними закладами відповідні території обслуговування і до початку навчального року обліковують учнів, які мають їх відвідувати.
Дітям, які вступають до першого класу школи І-ІІІ ступеня, що обслуговує мікрорайон, де мешкає дитина, не може бути відмовлено у зарахуванні.
У випадках, коли кількість заяв щодо вступу дитини до першого класу загальноосвітнього навчального закладу не за місцем проживання перевищує кількість вільних місць, перевага надається тим, чия заява була зареєстрована раніше.
Перелік територій обслуговування, закріплених за Новоукраїнською ЗОШ 1 ст. : с.Новоукраїнка, с.Вільна Поляна та с.Новоолександрівка.
Вік майбутніх першокласників регламентується статтею 20 Закону України "Про загальну середню освіту": до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів приймаються діти, як правило, з 6 років.
Для зарахування учнів до першого класу загальноосвітнього навчального закладу батьки або особи, які їх замінюють, надають такі документи:
- заява батьків або осіб, які їх замінюють, що подається на ім’я директора навчального закладу;
- копія свідоцтва про народження дитини;
- копія ідентифікаційного коду дитини;
- медична картка встановленого зразка;
- паперова папка на зав’язках.
Зарахування учнів до проводиться наказом директора, виданим на підставі поданих документів.
Під час зарахування дитини до першого класу керівнику навчального закладу також необхідно попередити батьків про поширення законів суміжної дії для забезпечення прав дитини на соціальний захист. Це стосується додаткових даних про дітей таких категорій:
- діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
- діти з малозабезпечених сімей;
- діти-інваліди;
- діти зі статусом постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.
|
В.о.зав. Новоукраїнською ЗОШ 1 ступеня
____________________________________
(ПІБ директора школи)
____________________________________
(ПІБ батька повністю)
прож.
______________________________
тел.
________________________
|
||
Заява
|
|||
Прошу зарахувати мою дитину
____________________________ (ПІБ, дата народження повністю), до 1-го класу школи. З умовами зарахування
ознайомлений. Даю згоду використовувати і обробляти мої персональні дані та
дані дитини у порядку, встановленого чинним законодавством. Мова навчання
дитини _____________.
До заяви додаю: медичну картку,
копію свідоцтва про народження (інші
документи за потребою).
|
|||
Дата
|
Підпис
|
Зарахування дітей до 2-11-х класів
денного загальноосвітнього навчального закладу
Як правило, зарахування дітей до
перевідних класів здійснюється за умови переводу дитини з одного навчального
закладу до іншого. Підставою для зарахування дитини є:
·
заява
батьків,
·
копія
свідоцтва про народження дитини,
·
медична
довідка встановленого зразка (ФОРМА № 086-1/0, затверджена наказом МОЗ від
16.08.2010 № 682, зі змінами, внесеними наказом МОЗ від 23.05.2012 № 382).
·
особова
справа дитини,
·
свідоцтво
про базову освіту та додаток до нього (для учнів 10-11-х класів).
При цьому залишається нормою
зарахування учнів до спеціалізованих шкіл (класів) з поглибленим вивченням
окремих предметів, гімназій (гімназій-інтернатів), ліцеїв (ліцеїв-інтернатів),
колегіумів (колегіумів-інтернатів) державної та комунальної форми власності на конкурсній основі в порядку,
встановленому МОН.
Відповідно до п.22
Положення про загальноосвітній навчальний заклад для зарахування учня до
закладу батьки або
особи, які їх замінюють,
подають заяву, копію свідоцтва
про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу, до
навчального закладу III ступеня - документ про відповідний рівень освіти.
У разі переходу учня з
іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах
населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву
із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт
навчання дитини в іншому навчальному закладі.
При зарахуванні до навчального
закладу дітей осіб з
числа іноземців та осіб без громадянства слід користуватись Порядком виховання та навчання в державних та комунальних дошкільних,
загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах дітей осіб з числа
іноземців та осіб без громадянства, яким надано тимчасовий захист в Україні, затвердженого наказом МОНУ від
07.05.2013 №488. Зарахування таких дітей до загальноосвітнього навчального закладу проводиться на підставі
документів, передбачених чинним законодавством для громадян України, та з
пред’явленням до навчального закладу батьками або особами, які їх замінюють, посвідчення
особи, якій надано тимчасовий захист в Україні, до якого внесено відомості
про дітей. У разі відсутності свідоцтва про народження дитини та/абo особової
справи і документів про освіту, орган управління освітою, у підпорядкуванні
якого перебуває загальноосвітній навчальний заклад, протягом трьох робочих днів
організовує проведення індивідуального психолого-медико-педагогічного
обстеження для визначення рівня навчальних досягнень учня (вихованця) та
надання рекомендацій для зарахування його до певного класу.
Зарахування учнів, які виїхали із тимчасово окупованих територій України
Зважаючи на ситуацію, що склалася, в окремих регіонах країни, керівники навчального закладу повинні забезпечити належні умови для навчання та виховання дітей, які виїхали на проживання або тимчасове перебування із тимчасово окупованих територій, надати їм необхідну психологічну підтримку.
Керівникам навчальних закладів необхідно сприяти батькам учнів (вихованців) у вирішенні питань, пов’язаних із зарахуванням дітей до закладів освіти та (у разі необхідності) забезпечити їх взаємодію з відповідними установами та закладами освіти за постійним або тимчасовим місцем проживання.
Нормативними документами визначено порядок прийому учнів до навчальних закладів. Проте, зважаючи на обставини, що склалися в окремих регіонах країни, керівники навчальних закладів:
- забезпечують прийом дітей до загальноосвітніх навчальних закладів за місцем проживання або тимчасового перебування;
- здійснюють зарахування учнів (вихованців) до загальноосвітнього навчального закладу, до певної групи, класу за заявою батьків; у разі необхідності – після проведення співбесід з вихователями, вчителями або проведення індивідуального психолого-медико-педагогічного обстеження для визначення рівня навчальних досягнень учня (вихованця);
- у разі відсутності свідоцтва про народження дитини сприяють батькам у його подальшому поновленні у встановленому законодавством порядку;
- у разі відсутності особової справи учня, документів про рівень його навчальних досягнень, медичної картки після зарахування учня (вихованця) направляють письмовий запит до місця його попереднього навчання з проханням про їх надання;
- у разі відсутності відповідних документів про базову та повну загальну середню освіту роблять письмовий запит до Управління освіти щодо перевірки в Єдиній державній електронній базі з питань освіти факту отримання документів про відповідний рівень освіти учнем та надання довідки про зазначене для зарахування дитини до навчального закладу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 18.07.2014 № 843.
Порядок переведення учнів до наступного класу
Переведення учнів до наступного класу проводиться згідно порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762.
- Відрахувати учня зі школи без згоди батьків або осіб, які їх замінюють, загальноосвітній навчальний заклад права не має!
- http://school4.te.ua/index.php/publ-inform/pravyla-pryiomu-uchniv-do-shkoly#collapse2
Коментарі
Дописати коментар