Самооцінювання освітнього середовища, освітніх та управлінських процесів за 2020-2021 н.р.
Інформація
Самооцінювання освітнього середовища,
освітніх та управлінських процесів за 2020-2021 н.р.
НОВОУКРАЇНСЬКИЙ ЗЗСО І ступеня
ПРИВІЛЬНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
БАШТАНСЬКОГО РАЙОНУ
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Під час спостереження за освітнім середовищем з’ясовано, що у цілому в школі створено безпечні умови навчання та праці, переважна кількість учнів задоволені або пе-реважно задоволені освітнім середовищем, більше половини учнів стверджують, що вони у школі почувають себе безпеці та здебільшого у безпеці. Приміщення чисті, охайні та недоступні для сторонніх осіб (більшість батьків здо-бувачів освіти задоволені облаштуванням території, чистотою навчальних кабінетів, їда-льні, туалетних кімнат; 100% опитаних учнів задоволені чистотою приміщень);у приміщені школи дотримуються температурного режиму. Потребує облаштування ігровий майданчик для учнів початкових класів. Приміщення їдальні, столи, лавки, місця для видачі готових страв чисті, їх регуля-рно миють; організація харчування у школі сприяє формуванню культури здорового харчування в учнів, всі опитані батьки здобувачів освіти задоволені якістю харчування. У школі дотримано питний режим (переварена вода є постійно у достатній кількості у приміщенні їдальні); Наявні необхідні для реалізації освітньої програми навчальні кабінети та примі-щення; в кабінетах підвищеного ризику оприлюднено правила поведінки під час навчаль-них занять. Для реалізації освітнього процесу наявне достатнє навчально-методичне та техніч-не забезпечення (80% навчальних кабінетів обладнані технічними засобами навчання). кількість учнів у класах мала, тому місця достатньо. З учнями та працівниками закладу відповідальні особи проводять інструктажі щодо алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій; у школі реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації. Педагоги ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому; педагогічні працівники, адміністрація школи здійснюють заходи щодо запобігання порушення правил поведінки. Наявна інформація про правила поведінки здобувачів освіти, План заходів із запобігання та протидії булінгу оприлюднені на сайті школи. Для 1-2 класів правила поведінки розміщені на рівні зорового доступу дітей у класних приміщеннях. Проте в коридорах бракує інформаційних стендів, що висвітлюють інформацію щодо попередження булінгу. У закладі проводиться систематична робота щодо адаптації учнів до освітнього процесу (всі батьки вважають, що у дітей ніколи не виникали проблеми з адаптацією в школі). Психолог у закладі відсутній тому, педагоги щорічно здійснюють діагностування учнів 1 класу на предмет адаптації до освітнього процесу. Питання адаптації розглядали на засіданнях педагогічної ради. Аналіз відповідей батьків учнів дає підс-тави стверджувати, що діти охоче йдуть до школи; розклад занять в основному задовольняє здобувачів освіти; всі учнів повністю забезпечені підручниками, учні відвідують сільську бібліотеку. Водночас є потреба в удосконаленні освітнього середовища школи: постійному забезпеченні санітарних кімнат засобами гігієни (туалетного паперу, мила, миючих засобів); проведенні ремонтних робіт у евакуаційних виходах, коридорах, харчоблоці, їдальні школи; встановлення на комп'ютерах у кабінеті інформатики програм-фільтрів, що унеможливлюють доступ до сайтів небажаного змісту; оприлюднення правил поведінки для учнів, інформації про академічну доброчесність, булінг тощо. Необхідне створення шкільної бібліотеки. як нового освітнього простору в стилі інформаційно-ресурсної кімнати. Уявлення щодо благоустрою закладу майже по всім показникам є достатнім, а саме: чистота навчальних кабінетів, туалетних кімнат, їдальні, спортивної зали. Усі школярі засвідчують, що вчителі, класні керівники регулярно інформують про правила охорони праці, техніки безпеки під час занять, пожежної безпеки, правил поведінки під час надзвичайних ситуацій. Педагогічна діяльність педагогічних працівників базується на використанні сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність. Календарно-тематичні плани синхронізовані з освітньою програмою закладу. На основі опитування учнів можна стверджувати, що вчителі під час проведення уроків та в позаурочний час використовують мультимедійне обладнання, комп'ютерну техніку та програми, інтернет, візуалізацію корисної інформації. Як демонструють результати опитування, більшість педагогічних працівників діють на засадах педагогіки партнерства, співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв'язок. Достатній рівень, з тенденцією до високого, має показник відчуття безпеки у на-вчальному закладі. Учні також зазначають, що в їхньому шкільному житті були випадки булінгу, але, в переважній більшості їх було усунено з допомогою вчителів. Більшість випадків, які було зазначено учнями, як прояви булінгу – мали характер конфлікту, непорозумінь та прагнення до лідерства. В переважній більшості учні прагнуть самі вирішити непорозуміння, але перевагу надають зверненням до класного керівника. Учні ознайомлені з правилами поведінки, які діють у школі, та в переважній більшості, їх дотримуються. В свою чергу права школярів у закладі дотримуються на достатньому рівні. У більшості випадків оцінювання навчальних досягнень вчителі здійснюють справедливо. На достатньому рівні учні оцінюють доступність та відкритість керівництва закладу до спілкування, з проханнями до керівництва закладу звертаються учні не часто, але якщо таке трапляється, то обов'язково отримую відповідь на своє звернення. Найбільш розповсюдженими позаурочними заходами у школі є екскурсії, пікніки на природі, спільні свята. Про події, які відбувають у школі, організацію заходів учні отримують, в переважній більшості, від класного керівника, рідше – зі спільноти в соціальних мережах. Аналізуючи напрям «Управлінські процеси», можна відмітити, що у закладі розроблено, розглянуто на педагогічній раді та затверджено стратегію розвитку закладу освіти. До розроблення стратегії розвитку було залучено педагогічних працівників школи шляхом створення робочих груп для визначення пріоритетних напрямів розвитку; представників Батьківської ради школи; представників самоврядування. Стратегію розвитку затверджено у 2020 році, тому складно визначити рівень досягнення цілей та виконання завдань, враховуючи тривалий термін навчання з використанням дистанційних технологій в поточному році. Стратегія розвитку враховує специфіку та умови діяльності закладу, включає завдання щодо створення рівного доступу для здобуття якісної освіти, формування ключових компетентностей. Стратегія розвитку закладу не піддавалася коригуванню. Враховуючи короткий термін реалізації, складно простежити моніторинг досягнення цілей, визначених стратегією розвитку закладу. До розроблення річного плану залучалися педагогічні працівники закладу та батьки здобувачів освіти. Структуру річного плану створено за розділами освітньої діяльності, які охоплюють напрями: освітнє середовище закладу освіти, система оцінювання здобувачів освіти, педагогічна діяльність педагогічних працівників та управлінські процеси закладу освіти. Додатком до річного плану є аналіз виконання річного плану минулого навчального року, у якому визначено виконані завдання та завдання, які потребують корекції. Діяльність педагогічної ради відображає та спрямовується на реалізацію річного плану (тематика засідань педагогічних рад, питання до розгляду, організаційні, методичні заходи). У закладі відбувається моніторинг якості освітньої діяльності. Результати самооцінювання протягом навчального року було заслухано на засіданні педагогічної ради (один раз на рік). Двічі на рік відбувається моніторинг сформованості навчальних досягнень у учнів. На сайті закладу оприлюднено його кошторис та звіт про використання отриманих коштів за останній навчальний рік та квартал. Керівник регулярно звертається до засновника із клопотаннями щодо поліпшення матеріально-технічної бази закладу. Наприкінці календарного року формується та надається заявка засновнику щодо здійснення капітальних та поточних ремонтних робіт. План розвитку матеріально-технічної бази школи включено до стратегії розвитку закладу. В школі ведеться журнал звернень громадян та особистого прийому. Заклад має свій блог, який систематично оновлюється. Зміст інформації відповідає вимогам статті 30 Закону України «Про освіту». Функціонує сторінка школиу соціа-льній мережі Фейсбук, де висвітлюються основні події, що відбуваються в закладі. У вес-тибюлі школи є інформаційний стенд, на якому регулярно оновлюється інформація. Штатний розпис школи забезпечує виконання освітньої програми. Всі предмети викладаються педагогічними працівниками, які мають відповідний фах. заклад повныстю забезпечений педагогычними кадрами. З метою матеріального заохочення працівників закладу, у школі затверджено положення про щорічне преміювання педагогів та за погодженням з профспілковими комітетом здійснюється преміювання відповідно до визначених положенням критеріїв. За погодженням з профспілковими комітетами, відповідно до укладеного колективного договору щорічно працівникам закладу надаються додаткові дні до відпустки за певні виконувані види роботи. На початку календарного року у закладі педагогічною радою схвалюється план підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Вчителі обирають для себе різноманітні форми підвищення кваліфікації: тренінги, семінари, програми тощо. Підвищення кваліфікації здійснюється як шляхом очного так і дистанційного навчання на базі МОІППО, платформ EdEra, Всеосвіта, Прометеус та ін. Переважна більшість педагогічних працівників вважає, що керівництво закладу сприяє їх професійному зростанню. Проте відсутні педагогічні працівники закладу, які пройшли сертифікацію. Права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються статутом закладу, правилами внутрішнього розпорядку, правилами для учнів. Всы учасники освітнього процесу вважають, що їх права в закладі не порушуються, обізнані зі своїми правами та обов’язками. Пропозиції щодо удосконалення освітнього процесу обговорюються та отримуються під час педагогічних рад, засідань Батьківської ради, у Вайбер групі вчителів, на класних годинах, засіданнях учнівського самоврядування. У закладі діють Батьківська загальношкільна рада. Не менше трьох разів на рік керівник закладу бере участь у засіданнях Батьківської ради школи. В кінці навчального року відбувається публічний звіт керівника закладу про свою діяльність перед батьками, педагогами та громадськістю. Відбуваються зустрічі керівництва школи із представниками учнівського самоврядування для вирішення питань щодо покращення освітнього процесу, урізноманітнення дозвілля, проведення заходів. Режим роботи закладу враховує потреби учасників освітнього процесу. Між уроками є велика перерва. Тривалість уроків визначена санітарними вимогами. Розклад на-вчальних занять не в повній мірі забезпечує рівномірне навчальне навантаження відповідно до вікових особливостей учнів. Оскільки у закладі одна спортивна зала, та 3ри вчителы якы викладають в усых класах, тому існують проблеми з розкладом уроків фізичної культури, музики, трудового навчання. Розклад навчальних занять сформований відповідно до освітньої програми.
Коментарі
Дописати коментар